ניתוח לעיצוב הצוואר

הצוואר הינו אחד האזורים המסגירים את הסוד הכמוס מכל – גילה של האישה. הצטברות של שומן ועור עודף באזור הצוואר מעיבים מאוד על המראה הכללי ומשווים מראה מבוגר ומקומט יותר. כדי להעלים את מצבורי השומן ניתן לפנות להליך כירורגי של מתיחת צוואר. פרופ' דין עד אל מסביר מה כולל ההליך הטיפול, כיצד הוא מתבצע ומהם סיכויי ההצלחה.
 
 
הצטברות של שומן ועור באזור הצוואר נובעת כתוצאה מהשמנה או נטייה תורשתית ובכל מקרה, ספורט או דיאטה לרוב לא יסייעו. העור והשומן העודף יוצרים קמטים ומושכים את הפנים מטה לכדי מראה כבד, מבוגר ונפול. כדי לטפל בתופעה המטרידה ניתן לפנות להליך טיפולי של מתיחת צוואר.
 
 מהו בדיוק הליך מתיחת צוואר?
מתיחת צוואר הינו הליך משולב המתבצע על ידי כירורג פלסטי מיומן, ברוב המקרים, ביחד עם מתיחת פנים למטרת מראה צעיר יותר של עור הצוואר והפנים. במסגרת ניתוח מתיחת צוואר ופנים המנתח מרים את הרקמות של הצוואר והפנים במטרה להרימם למקומם הקודם. הניתוח כולל הסרת עודפי עור באזור הצוואר והפנים בצורה זהירה, למניעת מראה מתוח יתר על המידה לאחר הניתוח. בניתוח מהודקים שרירי הצוואר השטחיים ולעיתים משולבת בו גם שאיבת שומן. כדאי שהניתוח יבוצע בידי מנתח המיומן במתיחות צוואר ופנים. המנתח יוכל להביא לתוצאות מיטביות עבור המטופל ולבצע את ההליך באופן מקצועי.
 
כיצד מתבצע ניתוח מתיחת צוואר?
 
מתיחת צוואר ופנים מתבצעת בהרדמה כללית ונמשכת כשלוש שעות. תוצאות מתיחת צוואר ופנים מחזיקות בין חמש לעשר שנים. קיימת חשיבות לכך שהמטופל יבין טרם הניתוח את התהליך אשר הוא עומד לעבור. במתיחת הצוואר 4 סנטימטר המוסתר היטב בתוך קפל העור התת-סנטרי (כשחתך זה מחלים, קשה לזהותו). כאמור, ניתוח זה משולב לרוב בשאיבת שומן ולעתים גם בהשלמה של הגדלת סנטר ומתיחת פנים. מוסרים השומנים העודפים. במקביל השומן והעור עוברים מתיחה. ניתן לבצע את הניתוח בהרדמה מקומית עם טשטוש או בהרדמה כללית והוא אורך בין שעה לשלוש שעות. זמן ההחלמה לאחר הניתוח הינו כ- 21 יום. סופו של הניתוח הוא ביצירת מראה מתוח, צעיר וללא קמטים. הניתוח בדרך כלל מחזיק שנים ודוהה בהדרגתיות. את שרירי הצוואר השטחיים ניתן למתוח מהצד, דרך חתכים בקדמת האוזן או דרך חתך תת-סנטרי באורך של כ-
 
מהם  סיכויי ההצלחה של ניתוח מתיחת צוואר?

מתיחת הצוואר אפקטיבית ככל שתהיה, מחזיקה זמן רב אולם לא עוצרת את הליך ההזדקנות לעד. שמירה על התוצאה לאורך זמן קשורה קודם כל בסוג העור ובנטייה התורשתית של כל אדם. בנוסף  גם לתזונה ולאורח החיים של המטופל יש השפעה ניכרת על סיכויי ההצלחה. במקרים של כתמים, קמטוטים מרובים ו/או ובעיות פיגמנטציה, יש לשלב את המתיחה עם פילינג לכדי הגעה לתוצאה מושלמת. יש להבהיר כי מדובר בשני הליכים שונים בעלי פעולה משלימה ולא חלופית.
 

התאוששות והחלמה לאחר הניתוח

לאחר הניתוח ייחבש הצוואר בתחבושת אלסטית. האשפוז הינו בן יום אחד וההחלמה הסופית אורכת עד שבועיים. התוצאות הסופיות ייראו לאחר כחודשיים-שלושה. מדובר בניתוח פשוט אשר לא גורר עימו סיבוכים מיוחדים למעט שטפי דם קטנים ונפיחויות. החתכים מוסווים מאחורי האוזן או מתחת לסנטר כך שאין צלקות בולטות.
 
הופעת נפיחות וחבורות בצוואר היא תופעה היכולה להימשך מספר ימים. אתם עלולים לחוש מתיחות או עקצוץ, ותחושות שונות כולל צריבה ומשיכה ואף חוסר תחושה. כל אלה הם מקובלים מאד במהלך מספר שבועות לאחר הניתוח והם אינם מהווים סיבה לדאגה. כמו בכל ניתוח, ישנו סיכון של זיהום. יש לעקוב אחר חום הגוף. בסימן הראשון לחום, יש ליצור קשר עם הרופא, כך גם במקרה של הפרשה חריגה ממקום החתך, כמו מוגלה.