כירורגיה פלסטית לשיפור איכות החיים

סרטן העור מהווה בעיה משמעותית בכל העולם (בארה"ב לבדה יש כמיליון חולים חדשים בשנה) והוא שכיח אף יותר בארצות עתירות קרינת שמש שקלטו הגירה מארצות שבהן קרינת השמש פחות חזקה, כגון אוסטרליה, ניו-זילנד וישראל.
למרות שסרטני העור נחשבים  ברובם לקלים יחסית, גם הסוגים הקלים יותר, ה- BCC וה- SCC מסוגלים להתפשט ולגרום בחלק מהמקרים לנזקים קשים, בייחוד כאשר אינם מטופלים נכון ובמועד. ניתוח MOHS הינו טכניקה מיוחדת ומאוד יעילה להסרת גידולי עור. השיטה פותחה והוצגה לראשונה ע"י פרופ' פרדריק מוס מאוניברסיטת וויסקונסין שבארה"ב לפני כ- 70 שנה. מאז הוצגה, שוכללה השיטה ועברה פיתוחים שונים, אך העקרונות נותרו כשהיו וכיום משתמשים בה רופאים בכל רחבי העולם.
ניתוח MOHS מיוחד ושונה משאר טכניקות הניתוח בכך שהוא מאפשר בדיקה מיקרוסקופית מיידית ושלמה של כל רקמת הגידול שהוסרה תוך כדי הניתוח ובכך מבטיח את הסרת כל שלוחות הגידול באופן מלא. לניתוחי MOHS שיעור ההצלחה הגדול ביותר מכל שאר הטיפולים הקיימים לסרטן העור בסילוק הגידול ומניעה של חזרתו.
הניתוח מבוצע ע"י רופאים בעלי הכשרה מתאימה בדרמטוכירורגיה, רפואת עור כללית והיסטופתולוגיה של העור ואשר עברו הכשרה לביצוע ניתוחי MOHS. הוא מבוצע בשילוב עם צוות מיומן של אחיות ומעבדה מיוחדת המאפשרת את בדיקת הרקמה.