הסרת עודפי עור לאחר לידות וירידה משמעותית במשקל

בהריון חלים שינויים פיזיים רבים בגוף האשה, גדילת הרחם , ושינויים הורמונליים גורמים לשינויים שהם לרוב בלתי הפיכים בדופן הבטן.

בהשמנה, ישנם גדילה של תאי שומן ועליה במספרם באיזורים שונים בגוף, לאחר ההרזייה עם התכווצות רקמת השומן, העור מתכווץ גם כן , אך בהרבה מקרים , במיוחד אם הייתה ירידה מהירה ומשמעותית במשקל (כמו לאחר ניתוחי שרוול או טבעת) , קצב התכווצות העור אינו משיג את קצב הצטמקות רקמת השומן ונוצרים עודפי עור ניכרים.

עודפי העור לאחר הלידות מתבטאים בעיקר בבטן שהיא יותר רפויה עם איכות עור פחות טובה בהרבה מקרים.

לאחר ירידה משמעותית במשקל עודפי העור ניכרים בהרבה איזורים מלבד הבטן – ירכיים, זרועות, עכוזים, שדיים ופנים עודפי העור וחולשת השרירים הנוצרים במקרים האלו מהוות הפרעה משמעותית לאיכות החיים. האשה או הגבר שירדו עשרות קילוגרמים במשקל מרגישים לעיתים ב"העבודה לא הסתיימה" . אינם יכולים ללבוש בגדי ים או בגדים קצרים עקב המראה הלא אסתטי של עודפי העור.

מה עושים?

הטיפול בבעיה ממוקד בבעיה שאותה רוצים לפתור תוך לקיחה בחשבון של רצונות המטופל או המטופלת , ציפיות , המצב הבריאותי . אנו קובעים במשותף יעדים ראליים ומתמקדים בהם. לעודפי עור בבטן לאחר לידות או ירידה במשקל עושים מתיחת בטן. לעודפים בשדיים – הרמת שדיים ולעודפים בירכיים – מתיחת ירכיים.

עודפי עור בפנים מצריכים בדרך כלל שילוב של מתיחת פנים והזרקות שומן להחזיר את המראה המלא והצעיר של הפנים.

חשוב בכל המקרים של הסרת עודפי עור להפסיק לחלוטין לעשן לפחות חודש לפני הנתיוח ולהמשיך בכך לפחות חודש אחרי, וזאת מכיון שהניקוטין גורם לכווץ כלי דם קטנים ומעלה משמעותית את הסיבוכים בניתוחים הללו.