שאיבה נקודתית לטיפול בשומן עקשן

לא פעם אנחנו מביטים במראה, חוגגים את הדיאטה ומרוצים מהגזרה החדשה שגופנו מתהדר בה, ואז המבט נופל על הירכיים שנותרו שמנמנות למרות הדיאטה או על הצוואר שיוצר מראה עבה ולא נשי.

במקרים כאלה, מדובר כנראה במבנה גנטי ובשומן שאינו השומן "הרגיל" שאנו מכירים. שומן זה בדרך כלל קרוב יותר במבנהו למה שבונה את "מאגרי החירום" של הגוף, ועל כן הוא "מתעקש להישאר" ואינו מגיב לשינויים בגוף בעת דיאטה או פעילות ספורטיבית.

האזורים הנוחים ביותר להצטברות שומן "עקשני" מסוג זה הם הירכיים, הצוואר, הישבן ולעיתים גם השוקיים. זהו מצב מתסכל, אולם יש בנמצא פתרון קל ונוח. כיוון שמדובר באזורים ספציפיים ומוגדרים, ירך ישבן וכדומה, קל יותר לטפל בהם באופן מקומי באמצעות "שאיבת שומן נקודתית". בדרך כלל, השאיבה מבוצעת בהרדמה מלאה, אלא במקרים בהם מדובר בכמות קטנה מאוד המאפשרת את ביצוע הפעולה בהרדמה מקומית.

כיצד מתבצעת השאיבה?

בשלב הראשון מרדימים את המקום באמצעות הזרקת מי מלח ואדרנלין מתחת לעור, בכדי לכווץ את כלי הדם. ובאמצעות חומרי הרדמה המאטים ומקטינים את רמת הכאב לאחר השאיבה.

בשלב השני מחדירים צינורות מתכתיים דקיקים, המחוברים למכונה ומבצעים את השאיבה. הצינורות זזים ונעים ניעות קטנות המפרקות את תאי השומן ואלה נשאבים החוצה.

בשלב השלישי נחבש האזור למשך 6 שבועות בתחבושות לחץ הגורמות לעור להתכווץ. שלב זה חשוב לא פחות מהשאיבה עצמה שכן לאחר הוצאת נפח מהגוף, חשוב שהעור מלמעלה יתכווץ ולא יישאר רפוי ו"תלוי".

החלמה

ככל שהשאיבה קטנה יותר, כך ההחלמה מהירה יותר. לאחר שאיבת 500 מ"ל, לדוגמה, אפשר מיד להשתחרר הביתה ולשוב לתפקוד כמעט מיד. לאחר כמויות גדולות יותר של שאיבה, ייקח לגוף מספר ימים להתאושש, אם כי אין המדובר בשבועות.

למי מתאימה השאיבה?

למי שרוצים רק לתקן חלק קטן בגופם, אורח החיים שלהם ספורטיבי, התזונה שלהם נכונה ואין להם בעיית עודף משקל (ק"ג-שניים אינם נחשבים לעודף במקרה זה).

למי השאיבה אינה מתאימה?

למי שסובלים מעודף משקל רציני וסבורים שהשאיבה תפתור אותם מדיאטה, מאחר וכמות השומן המותרת לשאיבה קטנה מאוד בדרך כלל ומטרתה לחטב ולפסל. השאיבה אינה מחליפה דיאטה ואם תבקשו לשאוב את השומן שלכם, סביר להניח שיבקשו מכם לחזור שוב, רק לאחר הירידה במשקל במסגרת דיאטה מסודרת.

גם מעשנים כבדים, אנשים מבוגרים, שאיכות העור שלהם לא מאפשרת כיווץ טוב של העור או מי שירדו משמעותית במשקל ונותרו עם עודפי עור, אינם מועמדים לשאיבה מקומית.

הפתעה נעימה

אותו שומן עקשני שגורם לנו צרות במראה, עושה לנו נחת בשלב השאיבה. מסתבר, שכששואבים את השומן "העקשני", תאי השומן לא ישובו ויתפתחו עוד באזור השאיבה.

מתי מומלץ לבצע שאיבן שומן?

מומלץ לבצע את שאיבת השומן בימי הסתיו והחורף, כיוון שהחבישה האלסטית אינה נוחה או נעימה במיוחד בימי הקיץ המיוזעים.

רעיון השאיבה הוא ליצור מראה מפוסל וחטוב של האזור המבוקש. לפיכך, כדי שהמראה יהיה אמנם יפה ולא ייווצרו שקערוריות ו"חורים" כתוצאה מעודף שאיבה, מומלץ לעבור את הפרוצדורה אצל רופא מיומן שעוסק בתחום ושייך לרשת מרפאות מוכרת ואמינה.